Media a kampania wyborcza

Refleksje po wieczorze wyborczym czyli medialny aspekt sukcesu i porażki z perspektywy płci

25 października, w wieczór wyborczy, mogliśmy obserwować jaką płeć mają polityczne porażki i sukcesy. Z sukcesu Beaty Szydło przed kamerą cieszył się Jarosław Kaczyński, wygłaszając pierwsze przemówienie tuż po zakończeniu ciszy wyborczej. Płomiennie wypowiadał się na temat sukcesu Prawa i Sprawiedliwości, podziękował Beacie Szydło, która nie znalazła się na samym początku na scenie, a nawet zaczął skandować jej imię. Liderka PiS otrzymała olbrzymi bukiet kwiatów i rozpoczęła swoje przemówienie z hortensjami przed nosem. >>>
 

Kobiety w spotach wyborczych czyli trzy liderki i matki, żony oraz nauczycielki

Wybory parlamentarne 2015 są ciekawymi wyborami w kontekście tematyki równości płci. Po raz pierwszy pojawia się tak wiele liderek - kobiet, zaczynając od liderek partii cieszących się (według sondaży) największym poparciem społecznym, Ewy Kopacz i Beaty Szydło. Także w spotach pozostałych ugrupowań (poza PSL, Partią KORWiN - w której spotach nie ma prawie w ogóle kobiet kandydujących czy niekandydujących i Kukiz’15, niezaprzeczalnie patriarchalnymi) można zauważyć, że twórcy i marketingowi specjaliści czuwali nad prezentacją płci. Kobiet jest więcej, występują także jako ekspertki. >>>

 

Druk PDF

Kategorie

Projekt Obserwatorium Równości Płci jest realizowany przez
Instytut Spraw Publicznych
Team SoluionProjekt i realizacja:
TeamSolution.pl